Janis Rozentāls (1866–1916), "Nach der Messe", 1894
Das Gemälde von Janis Rozentāls „Nach der Messe“ (Pēc dievkalpojuma (No baznīvas)), wohl das bekannteste Gemälde in Lettland überhaupt, entstand als Diplomarbeit an der Königlichen Kunstakademie von St. Petersburg, als es bei lettischen Künstlern beliebt war, die Natur, den Alltag und die Geschichte der Heimat darzustellen. Berühmt wurde das Gemälde, nachdem es auf der ersten lettischen Kunstaustellung in Riga 1896 ausgestellt worden war.
Janis Rozentāls. (2017). Rīga: Neputns.
Kļaviņš, Eduards. (2014). Janis Rozentāls un viņa gleznas. No: Eduards Kļaviņš (sast.). Latvijas mākslas vēsture. 4. sēj.: 1890-1915 (187.-190., 216.-225., 255.-267. lpp.). Rīga: Latvijas Mākslas akadēmijas Mākslas vēstures institūts; Mākslas vēstures pētījumu atbalsta fonds.
Bērziņa, Anda. (2017). Pirmie Latvijas senatnes un mitoloģijas attēlojumi mākslinieku darbos un to saikne ar arheoloģisko materiālu. Mākslas Vēsture un Teorija, Nr. 20, 16.–34. lpp.
Brasliņa, Aija. (2017). Izstāde “Janis Rozentāls (1866–1916). Māksla un tehnika”. Mākslas Vēsture un Teorija, Nr. 20, 82.–85. lpp.
Eglītis, A. (1951, 1. marts). Janis Rozentāls. Bērnība, Nr. 3, 23. lpp.
Elli Rozentāle. (1935, 1. okt.). Latviete, Nr. 10, 152.-153. lpp.
Ilnesa. (1945, 22. dec.). Atmiņas par Jani Rozentālu. Lībekas Vēstnesis, Nr. 69, 3. lpp.
Jaņa Rozentāla mantojums. (1958, 1. aug.). Liesma, Nr. 8, 16. lpp.
Latviešu etnogrāfiskā izstādē. (1896, 4. sept.). Latviešu Avīzes, Nr. 36, 1. lpp.
Megnis, Antons. (1935, 1. nov.). Jānis Rozentāls. Students, Nr. 226, 6. lpp.
Pie mūsu bildēm. (1896, 1. okt.). Austrums, Nr. 10, 784.-785. lpp.
Strautmane, G. (1966, 1. marts). Jāņa Rozentāla jaunības ceļos. Liesma, Nr. 3, 6.-7. lpp.
Zariņš, K. (1928, 1. janv.). Latvijas mākslas izstāde Stokholmā. Burtnieks, Nr. 1, 89.-91. lpp.